Regulile de baza ale unei diete pentru slabit

Regulile de baza ale unei diete

Mancati la ore fixe, fara “suplimente” intre mese
Nu mancati in fata televizorului si nici cu o revista sau un ziar in fata
Nu mancati repede si mestecati bine alimentele
Este preferabil sa mancati de 4 ori pe zi o cantitate mai mica de hrana
Cina nu trebuie servita mai tarziu de ora 19
Beti cel putin 2 l de lichide pe zi
Uitati de zahar, paine si alcool
Faceti plimbari zilnice de 30 minute

O dieta inteligenta trebuie sa asigure:

 

  • placerea gustuluisa nu apara senzatii de frustrare si sa te poti bucura de viata alaturi de prieteni si familie;
  • controlul caloric zilnicin functie de scopul propus – necesarul caloric individual il stabileste consultantul de nutritive;
  • nutritie echilibratavitamine, minerale, proteine, carbohidrati, fibre, grasimi esentiale pentru o functionare optima a organismului;
  • trei mese echilibrate pe zi

In lipsa unei indrumari de specialitate, majoritatea dietelor populare sunt periculoase pentru tine; chiar daca reusesc sa indeplineasca criteriul caloricĀ  in schimb este imposibil sa asigure necesitatile tale nutritive, care sunt diferite de ale celorlalti. Astfel, in timp, o dieta gresita produce deteriorarea sanatatii tale.

Dieta cu supa de pui

Dieta pe baza de supa de pui se incadreaza in categoria dietelor ce au drept scop reducerea numarului de calorii pentru a scapa de kilogramele in plus.
Ideea de baza este simpla si presupune urmarea unor reguli clare. Planul alimentar zilnic este compus dintr-un mic dejun frugal conceput pe baza unei liste de alimente recomandate, iar in restul zilei supa de pui la discretie.
Supa de pui este un aliment sanatos, usor de preparat si considerat foarte gustos de cei mai multi oameni. Dieta dureaza o saptamana si este recomandata celor care doresc sa se debaraseze de un numar mic sau mediu de kilograme. Poate fi folosita in acelasi timp si ca un prim pas inainte de inceperea unui program de lunga durata pentru reducerea caloriilor.
Un dezavantaj evident al acestei diete este posibila aparitie a monotoniei. Pentru cei care sunt fani ai supei de pui aceasta dieta reprezinta metoda perfecta de a slabi, imbinand utilul cu placutul.

Reteta pentru supa de pui
Ingrediente:
– un pui taiat in 8/10 bucati;
– 2 linguri de ulei (preferabil ulei de masline);
– Pastarnac – 3 bucati;
– telina – 2 bucati;
– Morcovi – 2 bucati;
– Ceapa – o bucata, taiata marunt;
– Usturoi – 3 catei;
– Patrunjel – o legatura;
– Sare si piper;
– Zeama de lamaie proaspata – dupa gust.

Mod de preparare:

Se dezoseaza puiul si se taie in bucati mici. Se pune la fiert la foc mic si dupa ce a fiert, zeama se lasa la racit, se curata de grasimea care s-a ridicat deasupra si se pune din nou la fiert. Se adauga ceapa, usturoiul, morcovul, telina si pastarnacul si se lasa la fiert aproximativ 8 minute. Se adauga patrunjelul la final. Se sareaza, se pipereaza si se adauga zeama de lamaie.
Este necesar ca retetele pentru micul dejun sa fie respectate intocmai, fara inlocuiri sau adaugiri.

Mic dejun 1:
O cutie de iaurt dietetic (degresat) combinat cu o jumatate de cana de fructe taiate in bucatele (mere, banane, portocale) peste care se presara germeni de grau

Mic dejun 2:
– O cana cu branza de vaci cu o jumatate de lingurita de zahar si praf de scortisoara
– 2 bucati de paine de secara prajita
– 3 smochine

Mic dejun 3:
– o cana si jumatate cu cereale integrale la care se adauga o jumatate de cana cu lapte cu 0.1% sau 1.8% grasime

Bafta !

Cura de slabire naturista

Este o cura de slabire naturista menita si pentru a ne detoxifia organismul, slabind in acelasi timp fara eforturi prea mari si fara sa ne infometam. Iata cura detaliata pe o saptamana:

Luni

Dimineata

  • un mar
  • un bol cu orez fiert, cu zeama de lamaie si cu lamaie rasa

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • salata de marar cu ulei de masline, otet si ceapa verde
  • un bol de orez cu verdeturi taiate marunt cu ulei si otet

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol de orez cu morcovi fierti in abur si felii de telina fierte tot in aburi

Marti

Dimineata

  • o portocala
  • un bol de orez fiert, cu portocala rasa si o lingura de smantana

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • un bol de orez cu dovlecei si ardei fierti in abur

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol de orez cu garnitura de legume fierte in abur

Miercuri

Dimineata

  • o para
  • un bol de orez fiert, cu scortisoara

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • salata de castraveti cu ulei si otet
  • un bol cu orez si 150 g ciuperci proaspete cu ulei si otet

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol de orez cu conopida fiarta in abur

Joi

Dimineata

  • salata de fructe
  • un bol cu orez fiert in lapte

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • ridichi cu salata verde
  • un bol cu orez si morcovi fierti in abur

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol cu orezĀ  si morcovi fierti in abur

Vineri

Dimineata

  • un bol cu orez fiert si struguri si o lingurita cu crema de migdale

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • un bol cu orez, verdeturi si legume fierte in abur cu o lingura de ulei de masline

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol cu orez si o lingura cu nuci, doua linguri de ceapa tocata si doua linguri de telina rasa
  • spanac fiert

Sambata

Dimineata

  • un bol cu orez si doua curmale, patru nuci, doua smochine si o para, taiata marunt

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • unbol cu orez, salata de legume cu ulei de masline

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol cu orez si 1-2 mere (functie de marime) taiate felii, o lingura de smantana si o lingurita de miere

Duminica

Dimineata

  • un bol cu orez cu un mar si o para taiata felii, zeama de lamaie si o jumatate de portie de iaurt

Pranz

  • un bol cu supa de legume
  • o portie de salata verde
  • un bol de orez cu o rosie si fasole verde fiara in abur

Seara

  • un bol cu supa de legume
  • un bol cu orez si dovlecei fierti in abur, cinci masline, busuioc si o lingura de ulei de masline.

Reteta supei

Se taie marunt 300 g legume si se pun la fiert intr-un litru de apa. Se lasa sa clocoteasca 20-30 minute la foc mic. Se adauga verdeturi, se strecoara si se lasa la racit.

Pofta buna !

Dieta cu supa de varza

Dieta se bazeaza pe o supa ce arde grasimile si contine un numar foarte redus de calorii. Cu cat cantitatea de supa mancata creste, cu atat se ard mai multe calorii. Atentie insa, exista riscul malnutritiei daca veti manca doar supa. Este dieta in care cu cat mananci mai mult, cu atat slabesti mai mult. Tot nu-ti vine sa crezi? Este cazul sa afli mai multe. Nu poti manca chiar orice,iar mancarea ta de baza timp de 1 saptamana (atat cat dureaza dieta) va fi supa de varza.

Cum prepari supa de varza?
Alegi 1 varza medie sau 2 mai mici

4-5 morcovi

radacina de telina

2 cepe potrivite

2 ardei grasi

2 cutii de rosii in bulion

1 cub de knorr

sare si piper dupa gust

ardei iute (daca iti place mancarea condimentata)

patrunjel si/sau marar
Se aseaza toate acestea curatate si taiate intr-o oala cu apa incat sale acopere. Se fierb 10 minute la foc mare dupa care timp de 2 ore la foc mic. Se consuma apoi cat mai multa. Tine de foame si este destul de gustoasa.

Cum se tine dieta?

Dieta este recomandata a se tine timp de 7 zile, la sfarsitul carora, daca nu ai trisat, poti slabi intre 5 si 7 kilograme.
In prima zi, pe langa supa de varza, mai ai voie sa mananci fructe cat de multe doresti si sa bei foarte multa apa plata.
A doua zi combini supa de varza cu legume si apa plata, dar ai grija sa eviti legumele precum fasolea, mazarea, cartoful si porumbul.
A treia zi ai voie atat fructe cat si legume. Si bineintels multa supa si apa.
A patra zi mananci 3 banane si supa. Nu uita de apa.
A cincea zi poti servi 800 de grame de carne de vita sau pui cu supa si multa, multa apa.
In cea de sasea zi poti manca orez fiert pe langa supa cu care te-ai obisnuit deja.
In ce-a de-a saptea zi si ultima de altfel poti manca peste pe gratar si multa supa.

Evitati alcoolul, painea si bauturile carbogazoase.
Daca simti ca pierzi prea mult din greutate in primele zile, intrerupe dieta pentru 2 zile si apoi ia-o de la capat.
Este bine sa nu ti aceasta dieta mai mult de o saptamana. Daca vrei totusi sa pierzi mai mult de 7 kilograme, poti face o pauza de o saptamana dupa care sa o iei de la capat.

Nu mai ramane decat sa-ti uram mult succes.

Stabilirea unei greutati optime

Dietele pentru slabire nu au intotdeauna efectele scontate, in unele cazuri ajungandu-se la o valoare mai mare a greutatii comparativ cu greutatea optima (stagnare ponderala).
Cauzele cele mai frecvente care duc la aparitia acestui platou al greutatii corporale sunt urmatoarele:

Scaderea brusca, accelerata a greutatii corporale

In acest caz metabolismul bazal este incetinit ca raspuns compensator la diminuarea resurselor energetice si respectiv a aparitiei senzatiei de foame. O scadere brusca a greutatii poate determina o diminuare a metabolismului cu pana la 40%, intr-un interval de aproximativ 6 luni.

Diminuarea masei musculare

Diminuarea masei musculare este o alta cauza a aparitiei platoului de greutate: scaderea brusca si masiva in greutate, diminueaza masa musculara cu pana 25% din totalul masei corporale pierdute; muschiul este organul principal in care se produce arderea caloriilor, astfel ca metabolismul devine ineficient in momentul in care apare o diminuare a substratului de la acest nivel.
Orice program pentru slabit, mai ales acelea care presupun o scadere ponderala mare intr-un interval scurt de timp, trebuie sa asocieze exercitii speciale pentru tonifierea si astfel pastrarea masei musculare. Cele mai indicate sunt aerobicul si exercitiile la sala de forta.

Determinismul genetic personal

Nu trebuie sa uitam ca fiecare individ este unic ca si structura si functie, astfel ca metabolismul difera de la o persoana la alta (un metabolism incetinit, mai lent, cu un catabolism diminuat este asociat cu o greutate corporala mai mare).
Scaderea greutatii sub platoul anterior stabilit dupa un program de slabit, este destul de dificila, deoarece presupune suprasolicitarea metabolismului (proceselor fiziologice de anabolism si catabolism). La atingerea unei valori a indicelui de masa corporala intre 20- 25 (greutatea normala in raport cu inaltimea), este indicata doar pastrarea greutatii, deoarece scaderea greutatii sub acest prag este destul de dificila si chiar nerecomandata in anumite cazuri (cand sunt asociate anumite afectiuni care se pot agrava dupa o scadere exagerata in greutate).

Aport caloric mai mare decat consumul caloric (anabolismul depaseste catabolismul)

Exercitiile fizice trebuie asociate cu o alimentatie rationala, astfel ca pe tot parcursul curei aportul caloric sa fie mai mic decat consumul caloric. De asemenea mentinerea greutatii se realizeaza mult mai usor prin sport decat prin privare alimentara. Cel mai bun indicator al unei greutati normale precum si a unei vieti sanatoase este exercitiul fizic regulat.

Prezenta unor afectiuni care se asociaza cu o supraponderabilitatea (obezitatea)

Hipotiroidismul (secretia inadecvata de hormoni tiroidieni), hipercorticismul (secretia crescuta de hormoni la nivelul glandei suparenale) sunt principalele afectiuni care sunt asociate cu o obezitate greu controlabila).
Alte situatii asociate cu obezitatea sunt: sarcina, menopauza, sindromul ovarelor polichistice, renuntarea la fumat si utilizarea unor medicamente precum antidepresivele triciclice.

sursa: http://www.sfatulmedicului.ro/Sanatate-prin-sport/stabilirea-unei-greutati-normale-platoul-greutatii-optime_1568