Fitness si sport

Jogging


Joggingul este o metoda eficienta de a da jos kilogramele in plus si de a te mentine sanatos. Alergatul intareste inima si plamanii, si imbunatateste circulatia la nivelul capilarelor. Avantajul acestui sport este ca pot sa il practici oriunde si oricand. Ceea ce trebuie sa retii de la inceput, este ca avantajele apar in timp, si nu trebuie sa renunti dupa cateva zile de antrenamente.

 

 

 

Tae Bo


Unul dintre cele mai de succes programe “cardio boxing”, Tae Bo a fost creat de Billy Blanks, practicant de tae kwon. Tae Bo este un set de exercitii aerobice preluate in mare parte din artele martiale si executate intr-un ritm intens.

Denumirea acestui tip de antrenament “Tae Bo” este o combinatie dintre “tae kwon” si “box”. Billy a folosit si un acronim pentru a explica denumirea: „Total Awareness Excellence Body Obedience.” Acesta a conceput primul set de exercitii in urma cu 19 ani prin imbinarea muzicii cu elemente din tae kwon do si exercitii din antrenamentele de box si a realizat un program de solicitare intensa a muschilor.

In timpul anilor 90’ datorita succesului de care s-a bucurat acest program in randul vedetelor, multe celebritati au inceput sa se antreneze alaturi de Blanks iar odata cu lansarea video-urilor cu exercitii Tae Bo, acesta a devenit parte a curentului pop care a definit a doua jumatate a anilor `90. Ca urmare a promovarii agresive, multe sali de fitness si-au adaptat oferta pentru a satisface cererea in continua crestere si au inceput sa ofere programe similare inspirate din kick-boxing, foarte asemanatoare Tae Bo.

La aproape 20 de ani de la creare, inca se vand carti si clipuri video cu exercitii, majoritatea fiind bazate pe metoda initiala, dezvoltata si promovata de Billy Blanks.

Yoga


Am auzit cu totii de Yoga – un stil de viata adoptat de milioane de oameni din intreaga lume, prin care se mentin in forma, atat fizic cat si psihic. Yoga se practica de acum cateva mii de ani (aproximativ 5000), avand ca centru India de astazi. Originea cuvantului vine din limba sanscrita, unde “Yuj” inseamna “unire”.

Este o forma de antrenament care urmareste dobandirea echilibrului intre trup, minte si suflet. Astazi, Yoga este asociata cu practicarea unor pozitii, asa-numitele asane (exercitii fizice prin care acumulam energie), prin care se urmareste in principal modelarea trupului. Prin controlul respiratiei si meditatie in diferite pozitii ale corpului, yoga ne induce o stare de relaxare si ne ajuta in eliminarea stresului zilnic.

Dintre formele existente, Hatha-Yoga este cea mai raspandita in intreaga lumea. Este accesibila tuturor si recomandata incepatorilor, in cadrul acesteia trecandu-se treptat de la exercitiile yoga de baza, la tehnicile de respiratie si in final, la cele de concentrare.

Pe langa scopul principal urmarit de yoga (si anume, o mai buna cunoastere de sine), se spune ca ajuta si la vindecarea unor afectiuni, ca insomnia, anxietatea, spasmofilia si durerile de spate.

Alaturi de dobandirea unui corp echilibrat si flexibil, yoga poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale, in cazul depresiilor, stresului sau instabilitate emotionala, multiplele beneficii facand din yoga antrenamentul ideal pentru intreaga viata.

Gimnastica senzoriala


Gimnastica senzoriala presupune miscari blande, lente, fiind totodata o gimnastica antistres. Metoda este creata de catre un profesor de la Universitatea din Lisabona,
metoda ce ii poarta numele, Danis Bois, aparand la sfarsitul anilor ’70 si se bazeaza pe date din domeniul neurofiziologiei, pe trairile senzoriale, perceptia, intelegerea si practicarea miscarilor in intreaga lor dimensiune.

Exercitiile specifice gimnasticii senzoriale favorizeaza eliberarea tensiunii de la nivelul spatelui si umerilor si nu implica efort fizic, putand fi practicata la orice varsta. Procedeul gimnasticii senzoriale presupune imbogatirea capacitatii gestuale si intretinerea formei, prin miscari senzoriale ale corpului, fiind un procedeu deosebit de relaxant.

Datorita coordonarii perfecte a umerilor, omoplatilor si claviculei, este recomandata celor care sufera de reumatism sau dureri de spate iar efectul antistres o recomanda in cazul migrenelor si starilor de tensiune.

Efectele gimnasticii senzoriale sunt orientate asupra coordonarii corpului, in special zona spatelui si umerilor, precum si asupra actiunii picioarelor, obtinandu-se o mai buna stabilitate si rezistenta a membrelor. De asemenea, gesturile devin mai fluide, oferind un grad crescut de personalitate.

Prin practicarea gimnasticii senzoriale se urmareste obtinerea eliberarii de tensiunea psihica si corporala, relationarea cu sine si atenuarea stresului datorat activitatii profesionale.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: