Diete cu fructe

Dieta cu kiwi

Kiwi este consumat in special in perioadele reci ale anului pentru intarirea organismului.
Kiwi contine foarte multa vitamina C (un fruct de marime medie acopera nevoile zilnice ale unui adult), vitamina E (un fruct asigura un sfert din aportul zilnic din vitamina E recomandat), vitamina B2, vitamina B3, vitamina A, acizi organici si fibre.

Fructul este bogat in cupru, potasiu si magneziu, dar contine si alte minerale: calciu, fosfor, fier, seleniu, zinc. Trebuie remarcat faptul ca un fruct kiwi contine mai mult potasiu decat o banana.

Cu toate ca este bogat in substante nutritive un fruct de kiwi are numai 45 calorii. El reprezinta un puternic antioxidant, intaritor al sistemului imunitar cu mare eficacitate impotriva efectelor imbatranirii.

Consumul de kiwi reduce riscul producerii cancerului, a bolilor de inima si previne formarea cataractei, care poate cauza orbirea. El previne aparitia astmului si a alergiilor si participa la refacerea structurilor lezate, intervenind in starile inflamatorii si in vindecarea ranilor.

Are efect tonic asupra capilarelor si protejeaza arterele impotriva depunerii placutelor de aterom. Fibrele de kiwi protejeaza impotriva diabetului si a bolilor de inima.
Spre deosebire de alte surse de vitamina E, kiwi este un fruct sarac in grasimi. Avand doar 45 cal/100 g si foarte multe fibre, reprezinta un fruct ideal pentru cazurile de obezitate.

Cuprul din kiwi este vital pentru cresterea copiilor, intarirea oaselor, intarirea dentitiei, dezvoltarea cerebrala si echilibrarea imunitatii. Fructul se consuma proaspat, taiat pe jumatate si mancat direct din coaja cu ajutorul unei lingurite sau ca suc natural.

Cura consta in consumul a 100-250 g kiwi pe zi in cure de cate doua saptamani. Se poate consuma dimineata inainte de masa sau chiar in timpul mesei in amestec cu putina branza de vaci.

Dieta cu prune


Cunoscutele prune, folosite de cele mai multe ori pentru compot sau gem reprezimnta o sursa de substante nutritive necesare sanatatii.
Consumate crude in cure de doua – trei saptamani ele reprezinta o sursa naturala de vitamine si minerale contribuind la eliminarea toxinelor, purificarea ficatului si cresterea rezistentei organismului.

Fructele sunt bogate in provitamina A dar mai sarace in vitamina C. Ele contin apa (80%), zaharuri, acizi organici, protide, mucilagii, celuloza, vitamine (A, B1, B2, C), sodiu, potasiu, calciu, fier, mangan cu predominarea potasiului.

Potasiul contribuie la normalizarea activitatii celulelor sistemului nervos. El ajuta la inlaturarea starii de oboseala si la pastrarea vioiciunii intelectului.

Prunele au proprietati antipiretice, antihelmitice, depurative, laxative, emoilente, stimulente nervos, dezintoxicante si decongestionante hepatice. Ele relaxeaza tesuturile diminuand starea de inflamatie si cresc peistaltismul intestinal usurand tranzitul prin lubrefiere.

Prunele se consuma cu 30 minute inainte de mesele principale. Se poate folosi si sucul proaspat de prune (un pahar inainte de fiecare masa).
Daca se urmareste numai efectul laxativ atunci sunt necesare numai 8-10 prune consumate dimineata la inceputul mesei.

Se pot face cure de trei zile pe saptamana in aterioscleroza, obezitate, hipertensiune si reumatism. In aceste trei zile se consuma doar prune.
Prunele mai sunt recomandate in anemie, surmenaj, guta, constipatie, intoxicatii alimentarwe, colici biliare, dischinezie biliara si hemoroizi.

Pentru efectele diuretice si laxative si prentru decongestionarea ficatului se pote folosi si decoctul de prune uscate, doua cani pe zi.
Fructele proaspete se folosesc si in cosmetica pentru tenurile cu pori deschisi. Ele se zdrobesc si se aseaza pe fata, realizand o masca astringenta, timp de 20 minute dupa care se spala cu apa calduta.

Dieta cu struguri

Se incepe cu 1/2 kg de struguri repartizati la cele 3 mese principale si se creste cu 1/2 kg /zi pina se ajunge la 3 kg cind se metine aceasta cantitate inca 3 zile.

Este o cura blinda, abordabila si de persoanele cu o constitutie mai fragila.

Indicatii:

– uzura fizica pe fond de stres
– acumulari de toxine in organism,
– surmenaj intelectual,
– insomnie,
– laringita,
– tuberculoza,
– cardiopatii,
– afectiuni hepatice,
– gastroenterite

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: